Tag Archives: Nová Bystřice

Kam by som sa znova vrátil

Je tu jeseň a ja uvažujem, čo s budúcou letnou cyklistickou dovolenkou. Veľa krásnych miest som už navštívil, veľa som len videl na fotkách, v televíznych reportážach alebo v článkoch kolegov cyklistov a blogerov a rád by som tie miesta videl na vlastné oči. Čím viac nad tým rozmýšľam, tým častejšie sa pristihujem pri myšlienke, že by som si po rokoch opäť rád zopakoval návštevu miest, kde už som bicykloval. Z tých všetkých destinácií kam by sa rád znova vrátil?

Seznam.cz vyhledává divně

Články o svých jízdách na kole píšu už dlouho. I když historie tohoto webu sahá jen do jara roku 2013, tak první článek publikovaný na netu jsem na jiném webu zveřejnil už v srpnu 2009, týkal se mé dovolené na Šumavě. Nikdy jsem se ale nesetkal s takovou „odezvou“ na Seznam.cz, jako loni a tato anomálie přetrvává. Přivádí mi lidi na web, kteří ale nenajdou informaci, která je zajímá a proto z webu odcházejí. To mě mrzí a tak píšu tento článek ve snaze „opravit“ výsledky vyhledávání na Seznamu na frázi „kanada česká cyklodovolená ubytování„.

Cykloturistika bez hraníc

Pri svojich výletoch na bicykli často stretám iných cyklistov a na môj pozdrav mi nezriedka odpovedajú iným jazykom. To je jasný dôkaz, že cykloturistika naozaj nepozná hranice. Mnohí z nás si ešte pamätáme dômyselné cestné hraničné prechody a dôkladnú kontrolu pasov a na západe našej krajiny dokonca oplotené a strážené úseky hranice. Dnes nič také nie je a my môžeme obdivovať krásy krajiny aj na v minulosti zapovedaných územiach. Tomu hovorím cykloturistika bez hraníc.

Cyklodovolená 2014 XIV. – Rozloučení s Jindřichohradeckem

Nic netrvá věčně a tak i čas naší dovolené v České Kanadě se pomalu naplnil. Před námi byl poslední den pobytu na Jindřichohradecku, den rozloučení se s tímto nádherným krajem a dalo by se směle říct i cyklistickým rájem. Ale jako vždy často v roce 2014 počasí moc cyklovýletům nepřálo, takže naše rozloučení se s tímto krajem projížďkou na kole po nejhezčích místech, která jsme tady poznali, nepřicházelo v úvahu, nechtěli-li jsme poslední den pořádně zmoknout. Takže jsme sedli do auta a vyjeli opět do Jindřichova Hradce, deštníky připraveny.

Cyklodovolená 2014 XIII. – Chlum přes Rakousko – další pokus

Po středečních technických problémech a následné náhradní návštěvě Starého Města pod Landštejnem jsme ve čtvrtek 28. srpna uskutečnili další pokus vyjet si na kole z Nové Bystřice do Chlumu u Třeboně přes Rakousko. A jak jsme psal minule, když to nejde na západ přímo, půjde to obchvatem na východ. Alespoň toho víc uvidíme 😉 A protože nejen předpověď, ale i počasí samo se ráno ukazovalo jako moc hezké, nebál jsem se naplánovat trasu trochu delší, na celý den.

Cyklodovolená 2014 XII. – Píchlá duše a všechno je jinak

Středa 27. srpna byla naplánována úplně jinak, než jak to nakonec dopadlo. Jako obvykle toto léto v České Kanadě, dopoledne bylo chladno a déšť, ale podle předpovědi měl déšť odpoledne ustat a snad i vyjít sluníčko. Tak jsem si v poklidu na pokoji připravil trasu tak, abychom vše stihli do tmy projet i když vyrazíme na dnešní výlet o něco později. Ale znáte to, plány jsou plány a skutečnost bývá často mnohem pestřejší.

Cyklodovolená 2014 X. – Dačice a Telč, města kde na vás dýchá historie

Tak nějak by mohl vypadat slogan, popisující nedělní výlet. Původně jsme chtěli na kolo, ale předpověď počasí opět slibovala déšť, tak jsme vyrazili autem trochu víc na východ, kde to mělo zůstat jenom pod mrakem. Ovšem nakonec nic z toho nebyla pravda. Ani slogan, ani počasí. Můžeme si udělat čárku, že jsem tady byli, ale nadšení se nekoná. A nemůže za to jenom počasí.

Cyklodovolená 2014 IX. – Volná sobota

Nejen kolem živ je cyklista a tak jsme si udělali den bez kol. Ne, že bychom byli unaveni, ale počasí letos opravdu nepřálo cyklistům tak, jak bývá v srpnu v Čechách zvykem. A druhý důvod, kvůli kterému bych 23. srpna na kole nejel nikam, byl letecký den v Jindřichově Hradci. Protože kromě jízdy na kole mám ještě dalšího koníčka, letecké modelářství a letectví vůbec. A vlastně ještě třetího, fotografování. Takže nastal čas skloubit to dohromady.

Zdravotná starostlivosť pre turistov v Novej Bystřici

Na dovolenku ideme s úmyslom oddýchnuť si od každodenných povinností, zrelaxovať sa, ale nesmieme zabúdať na prípadné ochorenie či nebodaj úrazy. Aká je dostupnosť zdravotnej starostlivosti v Českej Kanade, konkrétne v mestečku Nová Bystřice? Hoci neplánovane, vyskúšali sme a môžeme vás teraz pravdivo informovať.

Cyklodovolená 2014 VIII. – přes Rakousko do Chlumu a zpět

První pátek naší dovolené na Jindřichohradecku jsme se vydali trochu níž. I když vše je relativní. Z Nové Bystřice, která leží asi 590 metrů nad mořem, jsme sjeli do jižních Čech do Chlumu u Třeboně, který má nadmořskou výšku 460 m, přitom doma jsme někde na 200 m n/m. To je stejný paradox, jako když jedeme na sever na Jižní Moravu. A i když jsem původně plánoval jet do vyšších poloh, abych se v sparném létě ochladil, dnes jsme se jeli trochu ohřát. Toto léto se mi opravdu zdálo být poněkud zvláštním.