Pridali sme trochu kopcov aj „tankodrom“

Keď jazdíme okolo mesta, kde bývame, je ťažké „objavovať“ nové trasy a nepoznané miesta. Istou možnosťou je zopakovať si trasu, ktorú sme nešli už niekoľko rokov. Nie je to problém, ak máte v bicyklovaní niekoľkoročnú prestávku. Vtedy máte šancu, že objavíte niečo nové aj na známom mieste. S rovnakou ideou sme vyrážali na ďalší výlet a súčasne sme chceli vylepšiť kondičku pred nadchádzajúcou cyklodolenkou na južnej Morave.

Pretože to so zvyšovaním záťaže nechceme preháňať a z bicyklovania sa chceme vrátiť v dobrej nálade a s peknými zážitkami, nie zničení, prelistoval som si na bikemap.net svoje trasy a pozeral, ktorá by bola trošku dlhšia trošku kopcovitejšia, než tá minulá, ale nie o veľa. „Vypadlo“ mi z toho, že by sme sa mali ísť pozrieť do Kamenných Kosíh. To samozrejme znamenalo, že pôjdeme trasou, ktorá sa bude čiastočne prekrývať s minulým výletom.

Predpoveď počasia bola klasická augustová pre tento rok. Ráno príjemných menej ako dvadsať stupňov a postupne otepľovanie až do popoludňajších horúčav. Takže vstávanie na budík, raňajky a presun pre bicykle, dofúkanie kolies na benzínke a vyrážame smer západ po ceste prvej triedy. Je nedeľa, premávka je slabá, ide sa celkom dobre. Len v Príbelciach si nedávame svoju obvyklú prvú pauzu, naši zelení pomáhači a chrániči tu pomáhajú plniť štátny rozpočet otravovaním vodičov, ktorí ich platia svojimi daňami. Potiahli sme to teda až na kopec pri viniciach nad Čebovcami.

Krátky oddych prospel nie len chrbtici, ale aj svalom na nohách. Čakajú nás dve prudké stúpania, najprv v Čebovciach a hneď na ním na Kosihovce, pred dedinou odbáčame na Vinicu. Krátky zjazd nasleduje opäť výjazd nad Kosihovce. A za ním jedno z najprudších klesaní, kde historicky dosahujeme „na voľnobeh“ rýchlosť nad 50 km/h a potom už pomaly prichádzame do Selian. Tu sa končí kopcovitá časť dnešného výletu. Odteraz je pred nami ak nie rovina, tak zvlnená krajina.

Po prejazde obcou Kamenné Kosihy totiž odbáčame doľava na Trebušovce a Lesenice. Lebo v Kamenných Kosihách, hoci je to veľká dedina, krčmu nenájdeme a občerstvenie nedostaneme. Ale kávu v Leseniciach si treba zaslúžiť. Asfaltka z Trebušoviec do Leseníc je v žalostnom stave.

Tankodrom za Trebušovcami

Po takejto ceste jazdia nie len cykloturisti, ale autami aj obyvatelia okresu, či už za prácou alebo za nákupmi. A za zaplatené dane dostanú takúto službu. Len sa neviem rozhodnúť, či si mám myslieť, že na to župan kašle, alebo je to sabotáž rozvoja okresu. Za Kotlebu sa opravilo množstvo ciest a dodnes sú v dobrom stave aj napriek obštrukciám vládneho Smeru.

Pomaly sme sa po takomto tankodrome dostali do Leseníc, kde sme si v krčme dali dobrú kávu z kávovaru a trochu si oddýchli. Smerom na Slovenské Ďarmoty vedú tri cesty. Najdlhšia cez Chrastince a Koláre, po tej sa nám dnes nechcelo. Druhá na Opatovskú Novú Ves, tú sme išli minule. Tak sme to vzali skratkou cez Iliašov a v Ďarmotách sme boli hneď.

Nebol tu dôvod zdržiavať sa, mierili sme na Želovce. Len sme sem prišli zavčasu. Minule sme si tu dali dobrý guláš, ale v nedeľu otvárajú až o jednej popoludní a dve hodiny čakať sa nám nechcelo. Okrem iného sa otepľovalo každú polhodinu. Čo už, šliapli sme do pedálov smer Veľký Krtíš.

Na poludnie sme sa dostali domov a obed poriešili z mestských zdrojov. Spokojní s výletom aj so svojou kondíciou sa tešíme už na ten ďalší. A samozrejme aj na nadchádzajúcu dovolenku na bicykloch.

Jak bude reklama vypadat?
Nechceš zde reklamu napořád jen za 280 Kč?